leadstar

Alla inlägg under februari 2011

Av Ylva Myhrman - 3 februari 2011 20:31

Internet segar så det blir inga bilder idag men men. Jag har precis varit ute och gått en sväng med my dogs. Nu ska jag upp till övervåningen för att städa lite för imorgon får jag finbesök av mina två absoluta favoriter och vi kör på en mysig kväll tillsammans eftersom det var så länge sen vi alla träffades. Men sen får jag köra hem dom för på lördag är det fotboll som gäller, till 100%. NT cupen. Under helgen ska jag få besked om jag får sommarjobb på smultronstället eller inte, är jättenervös eftersom jag jättegärna skulle vilja ha det jobbet. Men jag ska inte hoppas på något men det är svår, så jag hoppas ändå.


Om en Ynka vecka så här dags är jag och hoppar, sjunger, nej förlåt skriker, är i extas och är allmänt överlycklig. Inga ord kan beskriva hur mycket jag längtar! Håkan Hellström.

Av Ylva Myhrman - 3 februari 2011 17:51

hejsan på er! slutade tolv idag vilket gör torsdagar till en av de bättre dagarna. Men idag missade jag bussen med ett par ynka minuter, så istället för att komma hem vid ett som jag hade planerat kom jag istället hem kl tre, alldeles, alldeles UNDERBART! verkligen... Väl hemma skulle jag ta tag i pluggandet men mina ögon protesterade dom ville bara blunda så vek som jag är gav jag med mig och tog en powernap på 20-30 min, riktigt skönt faktiskt. Men sen fixade jag med spanskan och lite naturkunskap. Annars känns det lite konstigt att inte ha träning idag men samtidigt är det ganska skönt så man kan vila upp sig till cupen i helgen.

Av Ylva Myhrman - 3 februari 2011 15:24

   

"happiness is like a butterfly; the more you chase it, the more it will elude you, but if you turn your attention to other things, it will come and sit softly on your shoulder"

Av Ylva Myhrman - 2 februari 2011 20:41

Några snygga nyheter från monki som inte skulle sitta fel men men i nu läget räcker inte pengarna alls jag går på konserter istället, det uppskattar jag faktiskt mer. Träningen idag var bra och härligt att komma ut på planen igen och verkligen sparka boll. Nu måste jag nog sätta mig lite med pluggandet. Inte kul men ack så nödvändigt.

Av Ylva Myhrman - 2 februari 2011 15:57

Hej hej på er! Nu är entligen mina val gjorda och jag är nöjd och känner mig väldigt säker på att det kommer bli bra. Jag har valt att gå samhäll sämhäll som jag tror jag blir bra eftersom jag brinner lite mer för dom ämnena. Sen har jag valt valbara och individuella val som jag också tror blir perfa. Nu ska jag göra iordning något äta inför träningen ikväll, på konstgräset! Lycka. ska Bli väldigt kul!

Av Ylva Myhrman - 1 februari 2011 21:44

      JOHNOSSI:

Dagens rekommendation är bandet Johnossi som består av John och Oskar "ossi". Ja, dem är bara två men det räcker för att skapa underbar musik ch fylla en hel scen. Dem har släppt tre album och har haft stora framgångar i Tyskland till exempel. Låtar som "bobby" och "18 karat gold" och "man must dance" blev stora även i sverige men jag skulle säga att deras stora genombrott i Svergie var när dem uppträdde på p3 guld 2010 med "What's the point" och den låg etta på trackslistan många, många veckor. Sen dess har deras låtar spelats flitigt on the radio.


Jag som många upptäckte dessa två snubbar för ungefär ett år sedan och jag är fast, tagen. Att man kan skapa så mångsidig, bra musik med bara trummor och en gitarr det tyder på att det är något extra. Kan inte säga att jag lyssnar jätte, jätte mycket på dem men jag har lyssnat egonom de 2 senaste albumen och jag gillar dem skarpt! Ta er tid och lyssna på Johnossi, ni blir inte besvikna

Av Ylva Myhrman - 1 februari 2011 21:11

   

Är ärligt talat öm i nästan hela kropen efter all träning, gissa vad jag tänker njuta av att inte träna på torsdag. Men samtidigt är det så himla skönt att träna massor och motivationen är på topp och jag bara älskar allt som har med fotbollen att göra. Känns skönt. Nu ska jag boka plats till romme som skolan ska ha i mars. Det är bra att sätta upp milstolpar som lyser upp vardagen, något att se ifram emot. Det har jag gjort idag. Jag hämtade ut min biljett till Håkan Hellström när han kommer till flygeln i aprill, sen nästa tor är det också Håkan som gäller. sen har jag bokat in lite festande i feb och mars och på lördag är det fotbollscup. Det hjälper en ta sig igenom dagarna

Av Ylva Myhrman - 1 februari 2011 17:19

   

Lååång dag i skolan idag, alltid dessa tisdagar! men vi fick fika som vanligt på mentorstiden, något jag verkligen uppskattar. Väldigt härligt bakat av therese och olivia idag, mums! Men nu måste jag snart göra mig iordning för dagens styrketräningspass med fotbollen. Träningsverken i kommer aldrig släppa. Nu måstejag gå BYE

Ovido - Quiz & Flashcards