leadstar

Alla inlägg under december 2010

.

Av Ylva Myhrman - 31 december 2010 23:45

GOTT NYTT ÅR!

Av Ylva Myhrman - 31 december 2010 11:47

  i början av 2010ii slutet av 2010


Nu ska jag gå ut på en promme i detta vackra nyårsväder. Mina planer för nyår är dessa: vi ska ha en massa folk hemma hos oss i alla åldrar. Fille och Bea kommer hit också så det hela blir nog bra! Har ni några planer?

Av Ylva Myhrman - 30 december 2010 23:40

orkar inte sammanfatta hela året i detalj så jag listar de bästa händleserna detta år:

       

- Timo räisänen Live i Linköping: som var en gåva från mamma och jag kommer ihåg hur jag började gråta av glädje när hon gav mig biljetterna och jag kan inte beskriva med ord hur lycklig jag var när jag stod där, längst fram, skrikande och skådade en av Sveriges främsta liveartister. Jag lever på det fortfarande.


- En vecka i fjällen med Fille: vet inte riktigt vart dom korten har tagit vägen. Men jag begav mig upp tall fjällen med en utav mina bästa vänner. Vi hade oerhört kul och mysigt och fick till ett och annat fall på skidorna. Åkte även snöskoter för förta gången i mitt liv.

  - avslutningsmiddag: med 9:orna som var på vildmarkshotellet. Det var väldigt trevligt och jag skrattade oerhört mycket när lärarna imitterade vissa av oss. Klockrent! God mat och underhållning fick vi även

     

- avslutning: som innebar både glädje och sorg. Glädjen över att ha gått ut grundskolan med mer än toppen betyg och ett stependium i so. Men sorgen att behöva skiljas åt. Jag vet att man säger att man ska ses men tyvärr blir det nästan aldrig så. Men sen bar det av ut i skogen för att skjuta lite som sista natten med gänget. Det var förvånande roligt. ända tills tårarna kom...

   

- sommarjobbet: ja i år hade jag ett väldigt härligt sommarjobb. Jag lärde skitungar att simma. Vädret har aldrig varit så bra och jag hade härliga jobbarkompisar. vi låg och sola eller körde beachvollyboll på lunchen och på helgerna lekte livet med sol och bad.

   

-Munken in the park: såg på oskar linnros och lite andra artister första dagen. men tyvärr kunde jag inte åka in andra dagen vilket var synd. Men jag hade fest hos Bea istället och det var också grymt!

      Timo räisänen live på grönan: andra gången jag såg denna underbara man live. innan blev det att självklart gå på grönan. kvällen slutade med en otroligt bra spelning, en pratstund med mr Räisänen och en och annan kram. allra allra sist åkte jag uppskjutet med en bandmedlem och kleerup.

 


- började gymnasiet: efter flera underbara veckor med sol bad. vänner, sena kvällar var det tillslut dags att göra sig redo för första skoldagen och mötet med sina nya klassmates. Kan inte säga att första dagen var en höjdare då vi knapt sa ett ord till varandra och körde "försök komma ihåg så många namn som möjligt"


          - Turkiet resan: ja i oktober begav jag mig till värmen i turkiet och vilken upplevelse. saknar värmen, stränderna, polen, alla glada människor. Vi bada i meterhöga vågor, va på botresa och jeepsafari. jah har minnen för livet härifrån


     

-haloween kväll: ja på höstlovet va jag otroligt mycket med mina underbara vänner, nästan varje dag. vi Hade holoweenfest oc hade jättekul.


-harry potter weekend: Ja vi hade harry potter maraton och såg alla filmer på en helg och avsluta allt med att åka in och e den nya på bio. Det tog ett tag innan jag kunde kolla på film efter det


-Lokalfest i åby: ja nu i dec gick jag malin och natta på mina klasskompisars lokalfest. vi körde på förfest hos malin sen begav vi oss till åby men väl framme så hittade igen på bussen till festlokalen så det slutar med att alla går runt och skriker och letar efter festen i kylan i en haltimme. dear god! men vi hittade lokalen tillslut

        - Julafton: mys! vi åkte till min moster och kusin och satte oss och kolla in kalle anka och hans skruvade vänner. sen åt vi gott och tomten kom och allt var bara sådär juligt


Och idag är det nyår och ett nytt år står bakom dörren. Klockan tolv kan vi öppna den dörren och få en nystart. 2010 har varit ett kanon år men jag ska göra så att 2011 blir det bästa året i mitt liv!

Av Ylva Myhrman - 30 december 2010 21:23

 

ÅH lata dag! usch och fy. jag har legat i soffan och sträck tittat på Black books som är en underbar komediserie. Hahah vad jag har skrattat! så vi kan säga att jag har kört värsta träningspasset för magen istället. så vi ändrar början på detta inlägg: Åh är helt slut! Jag har legat och tränat magen hela dagen (mycket bättre!)


Nu ska jag fixa det sista med min kladdkaka som är i ugnen som blir tills imorgon. Hey! det är nyår imorgon!

Av Ylva Myhrman - 30 december 2010 16:55

  Gårdagens outfit

Igår åkte jag in till norrköping, mer exakt malins lägenhet för att bemötas med massa kramar av Josse, Yrsa och givetvis av Malin. Inta av bea för henne åkte jag in med. Vi körde julklappsleken och det gick strålande stundtals och åt helvete nästa seckund. Men Det slutade med att jag fick två paket. Sen åkte vi och åt mat på Paus. En mycket mysig dag om jag får säga.

Av Ylva Myhrman - 30 december 2010 16:25

Här kommer listan över 2010 absolut bästa låtar:

20. Rocket Scientist - The Teddybears

19. Superstar - The Ark

18. Neutronstar collision - Muse

17. Jag hoppar och trampar på ditt hjärta - Little Marbles

16. Aldrig ensam - Jonathan Johansson

15. xxxo - M.I.A

14. sometimes - donkeyboy

13. Gitarrer & bas, trummor& hat - Hästpojken

12. Best friend - the drums

11. falla fritt - Melissa Horn

10. Kärlek slutar alltid med bråk - Ludwig Bell

9. Dansa, fastän - Säkert!

8. Holiday - Vampire weekend

7. Dancing on my own - Robyn

6. keep on walking - Salem al fakir

5. Gubben i lådan - Daniel adams-ray

4. Outcast - Timo räisänen

3. What's the point - Johnossi

2. River en vacker dröm - Håkan Hellström

1. Från och med du - Oskar Linnros

Av Ylva Myhrman - 28 december 2010 22:44

 

en av mina julklappar var en digital fotoram. jag fullkommligt älskar den! När man vill bort från verkligheten en stund knäpper man bara på ramen så kommer alla glada minnen fram på bilden. Man kan börja skratta när minnena kommer tillbaka igen. Jag har fixat med massa bilder under hela 2010 och det är sjukt snyggt! Varför ska man bara ha ett kort när man kan mata in flera 1000 som den växlar emellan?

Ovido - Quiz & Flashcards