leadstar

Alla inlägg under februari 2011

Av Ylva Myhrman - 11 februari 2011 13:34

Att definera lycka är svårt, riktigt svårt. Vad är lycka igentligen? Men igår kände jag ren och skär lycka! När Håkan klev på scen i det snöiga Linköping fångade han alla, redan i första tonen av "dom där jag kommer ifrån"Sen var man fast! Allt var som i en dröm fast ändå inte, det går inte att förklara. även fast läktarstolarna ekade tomma brydde sig inte Håkan och varje ord förmedlade han med en sådan intensivitet så man skulle ha ramlat baklänges om det inte stod människor bakom en som pressade framåt. Det var som varje textrad uppfattades tydligare och etsade sig fast ännu längre in i mitt hjärta. Under denna kväll var jag euroforisk, kär, ledsen, svartsjuk, glad och ja, det är en känslosam bergodalbana att lyssna på Håkan, framförallt live. Cloetta center kommer inte uppleva något så vackert som stämmningen blev när "jag vet vilken dy hon varit i" framfördes. Publiken stog vajande fram och tillbaka, vi sjöng inte, vi var för upptagna med att häpnas än en gång av Håkan Hellströms Känsla. Jag smälter bara jag tänker på det. Och så som Håkan sa " en sådan här magisk kväll ska avslutas med allsång" och det blev det i form av "vi två,17år" och tårar föll nerför mångas kinder, även min.


Till er som har biljetter till något turnéstopp så kan jag bara säga att det är värt varenda litet öre! och mer därtill. Själv har jag ju en till biljett till Norrköping som ligger och väntar

snart kommer ett inlägg med massa bilder också även om ni vill eller inte

Av Ylva Myhrman - 10 februari 2011 13:54

  -det kanske stämmer...

Nu handlar det om timmar innan denna snöiga, allmänt sega dag förvandlas till en av de bättre dagarna det här året. Det vankas årets första konsert, en av många förhoppningsvis. Ligger i sängen och kör gamla godingar med Håkan. Har lite svårt att fatta, jag är lite allmänt seg när det gäller sånt. Men tror denna kväll kommer bli bättre än bäst! HA DET BRA, FÖR FAN VAD BRA JAG SKA HA DET!

Av Ylva Myhrman - 9 februari 2011 21:03

     

En grymm vår och sommarkollektion från bikbok måste jag säga!

Av Ylva Myhrman - 9 februari 2011 20:33

och så fort gick den studiedagen, vad hann man med? inte mycket. Lite nödvändigt pluggande, en härlig promenad i solskenet med massa pepp musik inför imorgon, lite bakning och fotbollsträning. Fotbollsträningen var väldigt rolig, dom flesta träningar är väldigt roliga, fotbollen har blivit ännu roligare på senare dar. Blir att lägga sig tidigt ikväll så man kommer upp imorgon eftersom jag måste ta bussen till skolan då min käre far är sjuk. Ha det så fint!

Av Ylva Myhrman - 9 februari 2011 10:58

     

Underbart med studiedag måste jag säga, den är behövlig! Sitter här och lyssnar på underbar musik. Ur mina högtalare är det Håkan Hellströms stämma som hörs, allt inför morgondagen, är så sjukt jävla glad, taggad och förväntansfull. Jag fattar inte att imorgon, imorgon är entligen den dagen jag har längtat till i så många veckor, hela året faktiskt och mer därtill. aahhh! HAPPYFACE! 

Av Ylva Myhrman - 8 februari 2011 20:35

  Eftermiddagen blev alldeles perfekt! Fika på stan med finaste flickorna, jag tror verkligen jag älskar er. Vi har något speciellt! Det var jätte länge sedan vi alla sågs men sen när vi väl gör det så känns det som det var igår. Ni är kanon! Sen blev det fotbollsträning och ja det är alltid lika kul som vanligt. Fotbollen har verkligen blivit ännu roligare sen vi började träna som damlag. Så det är riktigt härligt! ser verkligen efram emot serien!

Av Ylva Myhrman - 8 februari 2011 15:05

Hej på er! Sitter här på biblioteket och väntar på att mina fina flickor ska komma, tyvärr kunde inte yrsa komma men du får krya på dig! Det blir väl en fika på stan med en massa prat. Det var jättelänge sedan vi sågs så det ska bli väldigt kul! Sen blir det att bege sig till Söderköping för träning.

Av Ylva Myhrman - 7 februari 2011 14:11

Kära Timo Räisänen har gjorten svensk låt om Göteborg och ja vad mer behöver man säga. Lyssna!

Ovido - Quiz & Flashcards