leadstar

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Ylva Myhrman - 31 januari 2011 21:29

 

AH! på fredag ska alla val vara klara, jag vet exakt vad jag vill ha för kurser och vilken period. Men då, ja då ska min dexter (där man gör valen) strula så när jag har valt 100 poäng står det att jag har valt 200 p = att jag inte kan välja tillräckligt med kurser. Men jag får väl prata med någon imorgon, känner hur stressen närmar sig. Annars tar jag det bara lugnt efter träning.

Av Ylva Myhrman - 31 januari 2011 16:11

     

MARKUS KRUNEGÅRD:

Norrköpingfödda Markus Krunegård som faktiskt gick på samma gymnasium som jag gör nu är värd en bör rekommenderas. Han blev känd som sågare i popbandet Laakso som jag även dom gillar skarpt. Där sjunger han på engelska om sin barndom i norrköping till exempel. Norrköpng är även ett vanligt förrekommande i sina låtar där han sjunger solo. Det var 2008 när hans singel "jag är en vampyr" kom ut oh senare hans debut album "markusevangeliet" som han verkligen slog igenom. 2009 så var hans så järv att han släppte ut 2 album på samma dag där ibland finns låtar som "hela livet var ett disco"  "hollywood hills" "lev som en gris och dö som en hund"


Jag upptäckte Markus första gången jag hörde "jag är en vampyr" på radion och sen dess har jag varit fast. Gillar hans smarta och betydelsefulla texter. Man kan lyssna på musik och sen kan man verkligen lyssna på musik och det är då när man både kan ta in musiken, texten och känslan som man förstår hur bra Markus Krunegård är. Men jag skulle uppskatta om det kom nytt material snart från prinsen av peking. 

Av Ylva Myhrman - 31 januari 2011 15:48

   

Hemkommen från skolan efter uppsatsskrivande på eng, ett gammalt nationellt prov. Ämnet var musik och hur det påverkar oss, jag blev väldigt glad när jag såg det så det gick nog bra. Nu ska göra iordning något att äta och sen vid sex så blir det löparträning i himpan.

Ovido - Quiz & Flashcards