leadstar

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Ylva Myhrman - 26 januari 2011 18:09

    Nu är det såhär: jag kommer nu en tid framöver rekomendera mina absoluta favoriter när det gäller musik.

TIMO RÄISÄNEN:

 Den stora frågan är var ska man börja? Timo Räisänen som spelat med Håkan Hellström under hans två första album. Samtidigt i denna veva var han dessutom medlem i herr majesty. Men det var 2005 som han provade sina egna vingar och släppte soloalbumet "Lovers are lonely" och sen har det blivit 3 till album och även ett coveralbum.


Jag ska vara ärlig och även fast det gör ont att erkänna så förstod jag inte att man kunde gilla denna man första gången jag hörde "fear no darkness promised child" men idag är det en av dom mest betydelsefulla låtar för mig. Helt sjukt igentligen. Men det var när jag hörde "Sweet marie" som jag stannade upp och brast ut i ett leende. Jag hade hittat idol. Jag hade hittat en artist som både skrev fina, betydelsefulla texter och hade ett underbart gitarrbaserat sound. Nu äger jag alla hans album och varit på en hel del spelningar. Och det är på scenen mr Räisänen hör hemma! han blir inte kallad duracellkanin för ingenting. Han är en av dom artister som ligger mig närmast om hjärtat och har hjälp till att forma mig till den jag är idag. Jag rekomenderar hans musik med glädje!


Av Ylva Myhrman - 26 januari 2011 16:29

     

hejsan på er all där ute i det nu igen kalla Sverige. Hade ett svagt hopp att våren var på väg ett tag men icke. Hatar verkligen tjocka vinterjackor! Jag vill bli av med dom, nu! Men prove idag gick nog utmärkt även fast det fanns vissa radikala brister på mitt pluggande. Idag på hagatimmen repiterade vi vår "pjäs" som vi ska göra imorgon inför alla ettor och jag börjar faktiskt bli en anning nervös nu men man får en sådan kick samtidigt så det är det värt! Nu ska jag bara ta det lugnt, äta lite och sen blir det träning i kuddby!? vart tränar man inomhus i kuddby? det ända jag vet är skolans jumpasal men den är ju inte så stor för att säga det på ett fint sätt.

Ovido - Quiz & Flashcards