leadstar

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Ylva Myhrman - 13 oktober 2010 20:39

  bilden bjuder jag på


Jag slängde upp dörren och rusade in till köket där mitt senaste inköp låg. Håkan Hellströms nya platta: 2 steg från paradise. Det var med skyhöga förväntningar jag satte på den på min älskade stereo på högsta volym. Den börjar fint med en lugn fin låt för att senare gå över till nuvarande tracks ettan saknade te havs som jag sjöng med till med full hals och med texterna framför mig njuter jag egenom hela plattan. Jag får en känsla i kroppen som kan liknas med samma känsla som när man är kär. Det är med melodier som sätter sig som klister på hjärnan och texter som berör som Håkan mästerligt framför sitt femte studioalbum exakt 10 år efter hans debut. Fan Håkan du är ett musikalsikt geni och du har gjort det igen. Hm ska vi ta fovo låten?... ja det kör vi på det är titelspåret 2 steg från paradise. Det är en låt jag kan tänka mig kommer bli ännu bättre live. Melodin är underbar och man kan inte bara sitta still och texten känns personlig.


Nu tror jag jag har fått ur mina tankar om cd:n. haha låter som en genomdålig musikkritiker. Bye dudes

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards