leadstar

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Ylva Myhrman - 18 mars 2011 23:57

"vad är det som krävs för att stanna kvar

som inte är säker men aldrig tvivlar

som inte har någon storlek alls

inte har någon genans

som får en att ropa till balkongen "kom ner"

får prästens dotter att rymma med en knarkare

som får en att säga i natten "jag behöver något starkare"


den får en att darra som höstlövet

den får en att vissla i mörkret

den är en stulen bil som kör iväg någonstans med dig utan ljus och sen rättegång


vad är det som inte kan repareras, censureras

som inte har nån rättvisa

som inte är blind, men gömmer ögonen i händerna

som inte har någon anständighet

inte behövs kläs upp i skönhet

den kryper inte för nån, den väntar inte på nån


den är lika ren som ett barns ögon

och lika smutsig som marken på en tågstation

vad är det som inte har någon regering

vad är det politikerna äldrig nämner?"


SONG BY: HÅKAN HELLSTRÖM 

(har mina teorier om den låten, man kan undra om man har rätt)

Av Ylva Myhrman - 18 mars 2011 23:33

skönt med fredag, skönt med helg, mycket ska göras, inget plugg. låter fint. Stog på crosstrainern i eftermiddags i 40 min för att testa på foten och det kändes kanon. ska bli oerhört skönt att få börja träna igen efter min vecka utan täning (nästan) Sen under kvällen har jag sett the social network. överraksande bra faktiskt.

Av Ylva Myhrman - 18 mars 2011 15:57

Ne jag vill inte vara som alla andra, klaga på snön, det är inte jag. eller kanske bara lite? det är i alla fall ONÖDIGT eftersom prognosen ser ljus och ganska varm ut. nk framåt people! Kvällen vet jag inte riktigt vad den bjuder på men imorgon komm.er mina två änglar hit. Länge sen!

Ovido - Quiz & Flashcards