leadstar

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Ylva Myhrman - 3 mars 2011 19:24

     

Ligger här i min säng och lyssnar på musik och njuter av att jag inte har något skolarbete, helgen är snart här och imorgon ska jag gå på konsert. fin fint. En bra start på helgen måste jag säga. Det där med att lyssna på live musik, finns det något bättre? gillar verkligen det. Man kommer närmare, det blir verkligare och helt enkelt mycket bättre.


"åh, alla  låtar jag har skrivit till såna som inte är värda en låt.

åh, historien är full av låtar till såna som inte borde få en låt

man måste krossa hjärtan och starta krig

man måste ha skadat för att hamna i böckerna

man måste skada för att få en låt, en bok, en tavla"

Av Ylva Myhrman - 3 mars 2011 16:11

     

hejsan hejsan. Skolan rullar på bra och provresultaten är på topp och det känns bara bra. Efter skolan idag besökte jag min favorit frissa. Blev faktiskt en liten  bit kortare men jag känner redan nu att jag verkligen trivs i det. trevligt. Sitter och lyssnar på massa nu musik, känns kul att det kommer så mycket nu. Längtar tills imorgon då det blir konsert med Säkert!

Av Ylva Myhrman - 3 mars 2011 15:43

Lykke li har släppt ett till lyssande album, detta bättre än det förra. Wounded Rhymes är precis som omslaget kan avslöja mörkt men det finns där stråkar av hopp. Ett underbart, utstickande sound har hon, Lykke Li. massa olika slagverk i vissa av låtarna som man blir faccinerad över. Trots all press som 24- åringen har haft inför detta skivsläpp så levererar hon oss ett av nog 2011 mest unika och intressanta album. Jag hade höga förväntningar eftersom jag verkligen, verkligen gillat hennes två singlar från detta album "get some" och "I follow rivers" och alumet uppfyllde mina förväntningar och mer där till och det här albumet kommer att lyssnas på x antal gånger kan jag lova


LYSSNA LYSSNA LYSSNA på albumet via länken HÄR!

Ovido - Quiz & Flashcards