leadstar

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Ylva Myhrman - 5 november 2010 19:11

här kommer en personlig recension av daniels nya album: 

anledningen till att snook splittrades var för att dom tyckte att deras musikstilar var alldeles för olika. När jag då lyssnar igenom detta album så blir jag lite fundersam eftesom man hör många självklara likhter mellan Daniels solo album och "vilja bli" som oskar linnros släppte i våras. En likhet är att båda dessa album är något nytt och frächt för pop Sverige tycker jag. Men eftersom Oskars album kom först så fick den mer uppmärksamhet och nu när ett minst lika bra album kommer igen till oss får det inte lika stor uppståndelse som den kanske är värd


Texterna känns genomtänkta och när man hör dom får man alla olika reaktioner: glada, ledsna, hoppfulla you name it. Melodierna skulle jag säga är enkla men tillsamans med texterna blir låtarna speciella på sitt eget sätt


"Dum av dig" och "gubben i lådan" är två låtar från albumet som många har hört och gillat och dom har hyllats och på samma sätt tycker jag "svart vitt och allt däremellan" ska hyllas.


Men jag tror det är rtt album som kräver några lyssningar för första gången hade jag inte samma uppfattning, låtarna satt sig inte på hjärnan och jag kunde inte ta upp något men nu efter en dag och några genomlysningar till har texterna fallit på på plats och melodierna nynnas flittigt.


I låten "himlen luktar plast" sjunger daniel "15 minuters perfektion" jag skulle vilja ändra det till "38, 58 minuters perfektion"


bästa spår: Lilla lady


Av Ylva Myhrman - 5 november 2010 17:59

  hejsan på er! Bowligen idag gick strålande för jag kan nu stolt säga att jag, Ylva tidigare känd som den som suger på bowling vann. haha inte för att skryta eller ngt. Ikväll ska jag jag vara hemma och ta hand om mina bröder, så det här kan vara mitt sista inlägg. Det blir idol och chips och läskeblask CIAO

Av Ylva Myhrman - 5 november 2010 10:02

 

Buenos días amigos! fattar inte att det redan är fredag, men som sagt så går det fort när man har roligt och det har jag haft den här veckan. inte en lugn stund, precis son jag vill ha det. Idag ska jag iväg och bowla, önska mig lycka till.


men först ska jag ut på en promme med musik dunkande i öronen

Ovido - Quiz & Flashcards